Vijñána
Persoonlijke magie
Bewust Leiderschap Academy
Professionele magie
Mystic Travel
Magie van het grote avontuur
Uniovision
het magisch hart
Werfeling
De wereld van magie in Utrecht
5DBC
Ons unieke business concept
Bewust Leiderschap
Magazine
Onze passie
magie bewust ervaren
Onze passie
magie bewust ervaren
In de natuurlijke relatie tussen MAterie en enerGIE liggen de antwoorden
Het magisch hart is de kern van de Maatschap Uniovision.
Wij, Celeste en Rien, hebben een organisatie met een eigenzinnig business concept. Wellicht zul je denken, dat iedere ondernemer dat van zichzelf zegt. Maar oordeel niet te snel. Het zou je kunnen verbazen.
We hebben voor de onderstaande vorm gekozen, omdat we een ‘Sociaal Bedrijf’ zijn.
Dat betekent niet dat we van een linkse partij zijn. Het is een door de Europese Unie gehanteerde kwalificatie, voor ondernemingen, die bezig zijn met de duurzame ontwikkeling op deze planeet.
Hierbij zijn ook de UN Global Goals betrokken. In de onderstaande tekst kun je lezen, op welke wijze, wij daar vorm aan geven.
Celeste en Rien
Ons team
Het magisch hart
Onze hoofd intentie
De hoofd intentie van onze onderneming is gelegen in het begeleiden van mensen bij de ontwikkeling van hun bewustzijn. Waardoor mensen de vrijheid ervaren, om keuzes te maken die bijdragen aan de harmonie in zichzelf en de wereld om hen heen. Waardoor er een verandering in het hart van de maatschappij kan ontstaan, die leidt tot een duurzame en harmonieuze mensheid.
Waar te beginnen
In de Nederlandse maatschappij besteden de meeste mensen een heel groot deel van hun leven, aan activiteiten binnen bedrijven. Zo zien we dat in de afgelopen zeventig jaar, bedrijven de grootste rol speelden bij het ontstaan van de eerdergenoemde onbalans.
Bijvoorbeeld de scheve verdeling van welvaart, komt voor een belangrijk deel voort uit de winsten van bedrijven. Daarom denken wij dat een succesvolle maatschappelijke verandering mogelijk is, wanneer deze zich voltrekt in het hart van het bedrijfsleven.
En dat vraagt om een herbezinning op het begrip winst. Want in de huidige context zijn er weinig begrenzingen, waar het gaat om het realiseren van winst. Namelijk, een lange tijd en voor velen nog steeds, was het devies: hoe meer hoe beter.
Winst maximalisatie heeft een inherent mechaniek, dat mens en omgeving steeds verder consumeert. Daarom lijkt een nieuwe visie op winst, essentieel voor positieve sociale veranderingen.
Daarmee komen we bij de kern van het probleem. Namelijk, wanneer mensen zich niet bewust zijn van de werking van hun eigen systeem, kost het ze heel veel moeite om oude patronen te doorbreken.
Iedereen snapt dat teveel winst een enorme negatieve sociale bijwerking heeft. Maar weinig mensen besluiten hierover met hun baas in gesprek te gaan.
Door de ‘gewone’ werkende mens te bereiken in de manier waarop deze zijn of haar keuzes maakt, ontstaat er een ingang om veranderingen met een grote positieve sociale impact te realiseren. Een bewuste mens, creëert wat hij of zij nodig heeft, en begrenst zichzelf daarna. Wetende dat daarmee de lange termijn sustainability wordt gediend.
Door in het hart van de ‘onbalans creërende’ motor te werken, kan er een ‘vliegwiel’ effect ontstaan, dat bijdraagt aan positieve sociale veranderingen.
Deze van binnenuit komende ontwikkeling, heeft een positief sociaal effect op de mens als individu, en daarmee op de mensheid als geheel.
Hoe pakken wij dat aan?
Daartoe hebben wij, Celeste en Rien, een opleidingsprogramma ontwikkeld. Het is erop gericht om de mensen zich bewust te maken, van de werking van hun eigen systeem.
Met een gefaseerde opbouw in drie delen, ontwikkelt de deelnemer het vermogen om zich volledig bewust te worden van de eigen patronen. De deelnemer leert hoe hiermee (anders) om te gaan, en hoe zijn of haar kracht bewust in te zetten, voor creaties die in harmonie zijn met zichzelf en de omgeving.
Het resultaat is een krachtige positieve sociale verandering, van het eigen gedrag.
Daaromheen organiseren we programma’s en activiteiten. Deze zijn erop gericht om mensen bewust te maken van mogelijke nieuwe financiële systemen, het verkrijgen van inzicht in grote maatschappelijke processen, en hoe daarbinnen hun eigen knowhow in te kunnen zetten. Ons hele bedrijf is een prototype van ons gedachtegoed.
Langs verschillende kanalen bereiken we mensen voor deze programma’s. Met de Werfeling beogen we een volgende stap te zetten in het bereiken van mensen voor deze programma’s.
Zo hebben we onder andere een winkel in het centrum van Utrecht, waarin we magische artikelen verkopen. Deze artikelen refereren aan de werking van het menselijk systeem, en daarmee beogen we bewustzijnsontwikkeling nog verder te ontsluiten, voor de ‘gewone werkende mens’.
Ons innovatieve 5DBC business concept.
We werken met een uniek financieel concept. We hebben er een hele website over. Https://www.5dbc.nl
De maatschap Uniovision is gebouwd op een nieuw financieel concept. Daarbij wordt het rendement gestuurd op basis van wat de organisatie nodig heeft, om duurzaam in harmonie te kunnen zijn met haar klanten, leveranciers en stakeholders.
Zo hebben de eigenaren voor zichzelf bepaald, welk inkomen voldoende is om op een bewuste en plezierige wijze te kunnen leven. En onvoorwaardelijke liefde is de grondslag, die hiervoor nodig is.
Daarmee is de functie van de winst in een nieuw perspectief komen te staan. Immers, wanneer de gewenste situatie is ontstaan, ontbreekt de noodzaak om meer winst te maken.
Verder is het model zo geconstrueerd dat bij verdere groei de effecten hiervan zich terug wentelen naar klanten en leveranciers. Totdat de maximale capaciteit is bereikt. Het resultaat is een onderneming die zichzelf in stand houdt, zonder zichzelf of zijn omgeving ‘leeg’ te consumeren.
Vanaf het punt dat de beoogde evenwichtssituatie is bereikt, blijft de winst binnen de organisatie. Waarna de winstgroei zichzelf zal begrenzen, door het bereiken van de maximaal bepaalde capaciteit.
5DBC & Global Goals
De maatschap Uniovision onderschrijft de 17 door de VN geformuleerde global goals. Wij denken dat een bewuste mens ten grondslag ligt aan de realisatie van al deze global goals. Daartoe is het onze intentie om, door het begeleiden van mensen bij de ontwikkeling van hun bewustzijn, aan alle 17 een bijdrage te leveren.
Lees hier meer over het 5DBC business concept.
Privé zijn we er natuurlijk ook
Naast collega’s zijn we in ons privé leven al meer dan tien jaar elkaars geliefden. Dat was, in het begin van de samenwerking, misschien wel het meest ingewikkelde dat we ervoeren. Omdat we er als begeleider ‘niet zijn’ hebben we een hele strakke scheiding nodig, met onze vrije tijd waarin we er ‘wel zijn’. Inmiddels zijn we zo ervaren in het switchen van privé naar professional, dat we daar al lang geen hinder meer van ondervinden.
Beiden hebben we drie kinderen, geboren in onze vorige huwelijken. Zes kinderen, met een jongste van twintig en een oudste van vierendertig, die een geweldige rijkdom in ons leven vertegenwoordigen.
Naast de tijd die we in Nederland investeren, verblijven we graag in het buitenland. Op zoek naar nieuwe locaties en bestemmingen, trekken we graag met onze rugzak en tent door de vrije natuur.